شش راهکار واقعی نوسان گیری روزانه بورس

شش راهکار واقعی نوسان گیری روزانه بورس

 در این پست پس از آشنایی با مفاهیم نوسان گیری روزانه در بورس و ۴ ویژگی روحی یک نوسان گیر، ۶ راهکار برای پیدا کردن سهم بهمراه فیلترهای مناسب معرفی می کنیم.

نوسان گیرى روزانه در بورس

نوسان را می توان تغییرات قیمت سهام در کوتاه مدت تعریف کرد.

نوسان گیر

افرادی که در بازه زمانی کوتاه مدت کار کرده و از نوسان قیمت ها بهره می گیرند، را نوسان گیر می گویند.

برای نوسان گیری در بورس چه شرایطی داشته باشیم؟

نوسان گیرى نیازمند دانش در زمینه تابلوخوانى و روان شناسى بازار است بنابراین در صورتى که تجربه و دانش کافى درباره ى بورس دارید به نوسان گیرى فکر کنید.

بازه نوسان گیرى از یک ساعت تا یک ماه مى باشد، اما جدیدا نوسان گیرى روزانه ممنوع شده است و بنابراین مى توان گفت بازه زمانى آن به دو روز تا یک ماه تغییر یافته است.

مزایا و معایب نوسان گیری روزانه در بورس

مزایای نوسان گیری

پرهیجان و جذاب:

براى کسانى که عاشق معامله گرى هستند تعداد معاملات بالا در بازه هاى زمانى کوتاه از لذت خاصى برخوردار است.

ریسک پایین در کلیت سرمایه:

نوسان گیرى ریسک پذیرى پایینى دارد، چرا که مدیریت سرمایه به ما اجازه نمى دهد درصد خاصی از سرمایه خود را وارد نوسان گیری کنیم.(توضیحات بیشتر در ادامه آمده است)

بازدهی بالا:

این روش از بازدهى بالایى نسبت به مدت زمان سرمایه گذاری برخوردار است و در صورت عملکرد مؤفق بسیار مفید است.

نیاز نداشتن به بررسی بنیاد سهم:

در این روش نیاز به بررسى بنیادى سهام نداریم، تابلوی سهم برای ما مهم است. همانطور که مى دانید مبحث بنیادى براى بسیارى از افراد پیچیده است.

دقت بالای معاملات:

در نوسان گیرى دقت معاملات بالاست چرا که دقیقا با توجه به شرایط روز بازار معاملات انجام مى شوند.

نقدشوندگی بالا:

این روش نقدشوندگى بالایى هم دارد چرا که شما نهایتا یک ماه سهم را نگهدارى مى کنید.

معایب نوسان گیری

پرداخت کارمزد بالا:

براى نوسان گیرى روزانه در بورس در نظر داشته باشید که به هر میزان سود کنید ١.۵ درصد از آن را باید به عنوان کارمزد به کارگزارى بپردازید در صورتى که معمولا بیشترین سود نوسان گیرى ١٠ یا نهایتا ۱۵ درصد است.(البته کارمزد در نوسان گیری اهمیت دارد وگرنه در بقیه معاملات ۱ یا ۲ درصد تفاوت چندانی ایجاد نمی کند)

نیاز به تسلط روحی:

با توجه به هیجاناتی که معامله گر در طول معاملات خود متحمل می شود، باید به روان خود تسلط داشته باشد تا از معاملات هیجانی دوری کند و بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. از تمام معاملاتى که به دید نوسانى انجام مى دهید انتظار سود نداشته باشید در واقع اگر ٣ معامله از ۵ معامله نوسانى سودساز باشد شما معامله گر بسیار خوبى هستید.

۳ نکته طلایی در نوسان گیری

یک: ریسک به ریوارد در معاملات نوسانی

حتما براى ورود به سهم ریسک به ریوارد آن را در نظر بگیرید، در معاملات نوسانى ریسک به ریوارد یک به دو منطقى است.

دو: به حد ضرر زمانی پایبند باشید

دقت داشته باشید که به دید نوسانى هم با سهم بمانید، در واقع در معاملات نوسانى باید هم حد ضرر قیمتى و هم حد ضرر زمانى را رعایت کنید. به این معنى که اگر پیش بینى کردید که سهم در بازه یک هفته به شما سود خواهد داد، پس از تمام شدن این زمان چه سهم تان به سودسازى رسید و چه نرسید از آن خارج شوید.

سه: میانگین کم نکنید

نکته ى دیگر این است که در صورتى که سهمى که به دید نوسانى خریدید به حد ضرر رسید باید آن را بفروشید و میانگین کم کردن یا خرید پله در این نوع معاملات معنایى ندارد.

چطور سرمایه خود را در انواع معاملات تقسیم بندی کنیم؟

حالت اول: اگر بازار روند خنثی یا نزولی داشته باشد

در ادامه به شما خواهم گفت که سرمایه خودتان را چطور تقسیم کنید؛ در صورتى که بازار روند خنثى یا نزولى داشته باشد شما باید ٢٠ درصد از کل سرمایه تان را نقد نگه دارید و بقیه آن را به سهام کوتاه مدتى یا میان مدتی، بلند مدتى و نوسانى تقسیم کنید، ١۵ درصد از باقیمانده سرمایه تان را براى نوسان گیرى، ٣٠ درصد کوتاه مدتى یا میان مدتى و ٣۵ درصد آن را در سهام بلند مدتى سرمایه گذارى کنید، لازم به ذکر است درصد های گفته شده برای افراد با شخصیت های سرمایه گذاری مختلف، می تواند متفاوت باشد.

حالت دوم: اگر بازار روند صعودی داشته باشد

در صورتى که بازار صعودى باشد مى توانید ١٠ درصد از کل سرمایه را نقد نگه دارید و با ٢۵ درصد از آن نوسان گیرى کنید.

۴ ویژگی روحی نوسان گیر

  ریسک پذیرى

ریسک معاملات نوسانى به نسبت بقیه معاملات بالاتر است بنابراین فقط در صورتى که فرد ریسک پذیرى هستید به سراغ این معاملات بروید.

  طمع

در نوسان گیرى عاملى که مى تواند بسیار به شما آسیب بزند این است که در صورتى که سهم شما به سود پیش بینى شده نرسید طمع بورزید و سهم تان را نفروشید، بنابراین حتما حد ضرر را رعایت کنید.

  مسئولیت پذیرى

مسئولیت ۱۰۰% معاملات خود را بپذیرید، در صورتى که در تحلیل تان اشتباه کردید اشتباه خود را بپذیرید و سعى کنید آن را رفع کنید.

 داشتن استراتژى

در ادامه درباره اینکه استراتژى نوسان گیرى چه باشد بحث خواهیم کرد.

نکات مهم در تعیین استراتژی نوسان گیری

  تشخیص سهام مستعد نوسان

معمولا براى نوسان گیرى سهام شرکت هاى کوچک را خریدارى مى کنیم، براى تشخیص این شرکت ها مى توانید از فیلتر زیر استفاده کنید، منظور از شرکت هاى کوچک آن است که ارزش بازار سهام بین ٢٠٠-۵٠٠ میلیارد باشد.

فیلتر شرکت های زیر ۵۰ میلیارد تومان

(z)*(pc)<=5000000000000

  تعیین نقاط ورود و خروج به سهم

تسلط کافی بر مباحث تکنیکال تا نقاطی مناسبی برای ورود به سهم پیدا کنیم و از سوی دیگر در بهترین مکان از سهم خارج شویم.

  سرعت عمل در خرید و فروش

در نوسان گیری به علت آنکه نهایتا ۱۰ درصد سود قرار است از بازار بگیریم بنابراین مهم است که سهم را حتی ۲-۳ درصد پایین تر بخریم و به همین منظور باید سرعت عمل لازم را برای معاملات خود داشته باشیم.

  در تمام تایم بازار باید سهام را چک کنید.

هر استراتژی ای که بخواهید تعیین کنید، باید در تمام تایم بازار آنلاین باشید و تابلوی سهم را زیر نظر داشته باشید، یک نوسان گیر، یک موج سوار ماهر است.

برای نوسان گیری چه پارامترهایی باید بررسی شوند؟

١.در صورتى که قیمت پایانى و قیمت آخرین معامله یک فاصه یک درصدى یا بیشتر داشته باشند، الگوى ساعت مثبت اتفاق افتاده است و احتمال مى رود که سهم روز بعد هم مثبت باشد.

٢.حتما چک کنید که حجم مبناى سهم پر شده باشد این نشان از آن دارد که سهم در وضعیت قابل قبولی است.

٣.توجه کنید که حجم معاملات سهم بیش از دو برابر میانگین حجم ماه سهم باشد، این مورد نشان از آن دارد که سهم در منطقه ى مناسب تکنیکالى قرار دارد و براى نوسان گیرى ١٠ درصدى مناسب است.

فیلتر حجم مشکوک:

(tvol)>5*(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)

فیلتر تست شده می باشد و مشکلی ندارد، با توجه به اینکه فیلتر از دیتای ۳۰ روز گذشته استفاده می کند، ممکن است در دریافت دیتا از سایت سازمان بورس اختلال بوجود بیاید.

۴.سرانه خرید و فروش را به دست بیاورید و دقت کنید که قدرت دست خریداران باشد. اگر سرانه خرید هر حقیقى بالاى ۵٠ میلیون باشد ملاک بسیار خوبی محسوب می شود.

یک نکته مهم

نوسان گیری بهتر است در صف خرید و صف فروش انجام نشود مگر آن که، صف فروش در حال جمع آوری باشد.

نوسان گیران یا بازیگر سهم هستند که سرمایه سنگینی دارند یا سهامداران خرد حقیقی که سرمایه محدود دارند.

۶ راه شناسایی سهام مناسب نوسان گیری

یک: سهامی که در صف فروش، حجم بالایی می خورند و اصطلاح صف فروش آن ها در حال جمع شدن است.

دو: سهامی که نزدیک بازه سال خود هستند، سهام مناسبی برای نوسان گیری می باشند.

سه: راه دیگر شناخت سهم مناسب براى نوسان گیرى آن است که به لیدر هر گروه نگاه کنیم و اگر لیدر رشد مناسبى داشته باشد انتظار مى رود بقیه هم گروه هاى سهم هم رشد داشته باشند.

چهار: گروه پیشتاز بازار را شناسایى کنید به این صورت که چند روز متوالى سهام فیلتر پول هوشمند را بررسى کنید سهام پر تکرار احتمالا به ما گروه پیشتاز را نشان خواهند داد.

پنج: راه دیگر آن است که سهام وابسته را پیدا کنید به عنوان مثال سهم جهرم و فسا سهام وابسته هستند به این معنى که در صورتى که یکى از آنها رشد داشته باشد سهم دیگر نیز رشد خواهد کرد.

شش: سهامی که ورود پول در آن ها اتفاق می افتد ولی قیمت پایانی آن ها مثبت نمی شود.

تشخیص سهام وابسته نیاز به تجربه دارد.

شش: همچنین سهامى که در یک روز معاملاتى از مثبت به منفى یا از منفى به مثبت مى روند هم مستعد نوسان گیرى هستند.

در ادامه فیلترها و راهکارهای دیگری را نیز معرفی می کنیم.

فرمول جادوگر واقعی بورس در نوسان گیری

مدتی است از شهریور ماه ۹۹، از فرمول خاصی در تایم لاین پلاس، برای نوسان گیری استفاده می کنیم، که نتایج آن شگفت انگیز است.

۲ پارامتر زیر، جادوی نوسان گیری ما در تایم لاین پلاس است:

یک: ورود پول داغ در سهم

این مورد را می توانید هرروز از طریق پیج اینستاگرام تایم لاین پلاس متوجه شوید. ما هرروز در پیج اینستاگرام خود سهام برتری که ورود پول داغ داشته اند (با دسترسی به استیشن کارگزاری) را منتشر می کنیم.

همچنین بعنوان یک خدمت جدید در نظر داریم، سهامی که خرید گروهی در آنها انجام شده است را بصورت هفتگی و در نقاط مناسب، پیامک کنیم، بدین منظور برای عضویت عدد ۱ را به تلگرام ما پیامک کنید.

راه دیگر، استفاده از اشتراک پول داغ سایت تابلوخوانی می باشد.

دو: جامپینگ قدرت خریداران

قدرت خریداران هر سهم را در روزهای متوالی حساب کنید. زمانی که یک جامپینگ یا جهش ناگهانی در قدرت خریداران مشاهده کردید، اگر ورود پول داغ یا ورود پول هوشمند همزمان مشاهده کردید، نشانه بسیار مثبتی است و خودمان در تیم تحلیل تیم تایم لاین پلاس بارها از ترکیب ورود پول داغ و جامپینگ قدرت خریداران در سهام مختلف سود گرفته ایم.

فیلترهای طلایی نوسان گیری

ابتدا این را بدانید که برای نوسان گیری روزانه در بورس نیاز به فیلتر عجیب یا اختصاصی ندارید. فیلترهایی هستند که هیچوقت کارایی خود را از دست نمی دهند و همیشه می توان از آن ها استفاده کرد.

فیلتر ۱: فیلتر سهامی که امروز حداقل ۵ برابر میانگین حجم ماهیانه معامله شده‌اند.

(tvol)>5*(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)

در صورتی که اولین عدد ۵ در سهم را تغییر دهید، می توانید به دلخواه تعیین کنید حجم امروز چند برابر میانگین ماه باشد.

فیلتر ۲: فیلتر ورود پول هوشمند

فیلترهای پول هوشمند زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید از آنها هم استفاده کنید. فیلتر زیر یک نمونه از این فیلترهاست. در صورتی که می خواهید یک فیلتر پول هوشمند اختصاصی ، حرفه ای و بی نظیر داشته باشید، می توانید از فیلتر جادوگر واقعی بورس و ورود پول هوشمند سایت تایم لاین پلاس استفاده کنید.

فیلتر زیر یک نمونه از فیلترهای رایگان پول هوشمند است که برای تشخیص ورود پول قابل استفاده است.

(tvol)>(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

نکته:

همیشه دقت داشته باشید که اگر سهمى شرایط گفته شده را داشت شما باید تکنیکال سهم را نیز بررسى نموده و در صورتى که در نقطه ى مناسبى قرار داشت اقدام به خرید سهم کنید علت این است که ممکن است در سقف قیمتی سهم، گیر بیفتید!

کندل شناسی برای نوسان گیری روزانه در بورس

یکی از مواردی که براى شناسایى سهام براى نوسان گیرى به شما کمک مى کند کندل شناسى است، در ادامه تعدادى از کندل هایى که مى تواند براى شما سودساز باشد را معرفى مى کنیم.

یک کندل استیک از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. این چهار بخش عبارتند از قیمت آغازین (open)، قیمت پایانی (close)، بالاترین قیمت در بازه زمانی (High) و پایین ترین قیمتی که در بازه زمانی (Low) تعیین شده رخ داده است. شکل کلی یک کندل استیک در شکل زیر نمایش داده شده است.

نوسان گیری روزانه در بورس

کندل ها را در نقاط پر اهمیت مورد بررسى قرار مى دهیم و به طور کلى ٢ نوع کندل صعودى و نزولى داریم، کندل صعودى نشان از تقاضا در سهم دارد و کندل نزولى نشانگر عرضه در سهم است.

کندل ماربوزو:

این کندل اگر در خلاف روند تشکیل شود نشان از تغییر روند دارد و اگر در جهت روند باشد، قدرت روند را نشان می دهد.

الگوهاى تک کندلى:

کندل چکش

این کندل نشان از قدرت تقاضا دارد و در صورتى که در کف قیمتى باشد باعث تغییر روند می شود.

نوسان گیری در بورس

کندل مرد آویزان

این کندل از لحاظ شکل ظاهرى مانند کندل چکش است و تنها تفاوت آن با چکش در محل قرار گیرى کندل است، به این معنى که این کندل در سقف نمودار تشکیل مى شود و نشانگر قدرت عرضه مى باشد و باعث تغییر روند مى شود.

کندل مرد آویزان

کندل چکش معکوس

دقیقا برعکس کندل چکش است یعنى در سقف قیمتى تشکیل مى شود و نشانگر قدرت عرضه است.

کندل چکش معکوس

کندل شهاب سنگ

این کندل نیز در سقف قیمتى تشکیل شده و باعث تغییر روند مى شود.

کندل شهاب سنگ

نکته: از میان کندل هاى گفته شده ماربوزو، چکش و شهاب سنگ از اهمیت بیشترى برخوردارند.

الگوهاى دو کندلى:

کندل پوشا یا اینگلف

این کندل در صورتى که در سقف قیمتى باشد پس از آن انتظار ریزش داریم و در صورتى که در کف قیمتى قرار بگیرد انتظار صعود خواهیم داشت.

حد ضرر را کمى پایین تر از کندل پوشا و حد سود را ٣ برابر کندل پوشا در نظر مى گیریم.

کندل پوشا

کندل ابر سیاه

به لحاظ ویژگى هاو عملکرد مانند کندل پوشاست با این تفاوت که فشار خرید یا فروش آنقدر نبوده که بتواند کندل ماقبل خود را ١٠٠ در ١٠٠ پوشش دهد.

کندل ابر سیاه

کانال

کانال قیمت (به انگلیسی Price Channel) هنگامی شکل می‌گیرد که قیمت سهام (یا هر دارایی دیگری) بین دو خط موازی نوسان کند، چه به‌شکل افقی، چه صعودی، و چه نزولی.

یکی از بهترین نقاط برای نوسان گیری کانال های خنثی و نزولی می باشد.

کانال قیمتی بورس

خلاصه و جمع بندی

برای نوسان گیری، در بازار صعودی نهایتا ۲۵ درصد و در بازار نزولی نهایتا ۱۵ درصد از سرمایه خود را به نوسان گیری اختصاص دهید.

برای نوسان گیری روزانه در بورس، از حجم مشکوک، ورود پول هوشمند و قدرت خریدار به فروشنده غافل نشوید.

فرمولی که ما قبلا نتیجه بسیار خوبی گرفته ایم، رخ دادن همزمان ورود پول داغ و جهش قدرت خریداران می باشد.

سعی کنید خرید های خود را در کف کانال انجام دهید و در سقف قیمتی خرید نکنید.

شناخت کندل های سهم و بررسی آن ها برای خرید و فروش روزانه بشدت کمک کننده است و از بین کندل ها، کندل ماربوزو، چکش و شهاب سنگ و اینگلف را پیدا کنید.

همچنین فیلتر جادوگر واقعی بورس ( جادوگر پلاس ) برای این استراتژی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد که به کمک این فیلتر، می‌توانند به راحتی سهم‌های مستعد نوسان را در تایم پیش گشایش پیدا کرده و در بورس به صورت روزانه کسب سود کنند.
تلگرام و واتساپ: 09335651220

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *