پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند

ورود پول هوشمند چیست؟

امروز نوبت این است که از پول هوشمند در بورس صحبت کنیم. بازار بورس اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری دنیای عجیبی دارد. دنیایی که به‌ظاهر در آن اعداد و ارقام و جداول مختلف حکمرانی می‌کنند اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید. این دنیای بزرگ و شاید کمی غیرقابل فهم و پیش‌بینی همه و همه بر اساس یک ویژگی ساده و ثابت به نام رفتار انسانی بناشده است.

به بیانی بهتر این انسان‌ها هستند که درنهایت تصمیم می‌گیرند در کجای بازار وارد و خارج شوند و چه رفتاری در بازار نشان دهند. ساده‌ترین این رفتارها را حرکت به دنبال سود است. از طرفی دیگر هر سهم را مانند یک حوضچه یا دریاچه‌ای در نظر بگیرید که سهامداران در آن ماهی‌هایی به بزرگی سرمایه خود هستند. برخی از این ماهی‌ها به‌قدری بزرگ هستند که می‌توان به آن‌ها نهنگ گفت. این نهنگ‌ها می‌توانند با هر حرکت خود در این دریاچه موجی ایجاد کند که می‌تواند سهامدار ناآگاه را به‌طور کامل به نابودی بکشاند و سهامدار آگاه و باهوش را که خود را در نزدیک این نهنگ نگه‌داشته بزرگ و بزرگ‌تر کند.

از طرفی دیگر بسیاری از ما جز سهامداران کوچک محسوب می‌شویم که سرمایه ما در برابر این نهنگ‌ها در هر سهمی درصد بسیاری کوچکی دارد. ازاین‌رو بهترین استراتژی این است که خودمان را در نزدیکی نهنگ‌ها نگه‌داریم و سعی کنیم رفتاری مشابه آن‌ها داشته باشیم. پول هوشمند چیست؟ مفهومی است که می‌تواند رد پای این نهنگ‌ها را برای ما مشخص کند و کاری کند که ما خودمان را در نزدیکی آن‌ها نگه‌داریم.

در ادامه این متن می‌خواهیم سراغ پول هوشمند در بورس برویم و این مفهوم را از چند جنبه موردبررسی قرار دهیم و اینکه بدانیم پول هوشمند چیست؟. یکی از مهم‌ترین این جنبه این موضوع خواهد بود که می‌خواهیم راه‌های ساده شناسایی پول هوشمند در بورس را با یکدیگر موردبررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پول هوشمند یعنی چه ؟ پول هوشمند بورس چیست؟

شاید بپرسید چرا به این پول میگوییم پول هوشمند؟ مگر پول خِنگ هم داریم؟

پول هوشمند در بورس به پولی گفته می شود که با هدف جمع کردن شناوری سهم های کوچک وارد سهمی میشود و هدفش این است که در آینده آن سهم را رشد دهد. در کانالها و یا اخبار زرد بورسی میبینید که میگویند پول هوشمند امروز به فلان سهم ها وارد شده است ولی واقعیت این است که برای پیدا کردن رد پای پول هوشمند باید موارد زیادی را بررسی کنید.

برای اینکه تشخیص دهید ورود پول هوشمند امروز در بورس به چه طریقی انجام میشود باید کاملا به فیلتر نویسی و تابلو خوانی مسلط باشید و نمیتوان با اجرای یک فیلتر این کار را انجام داد.

مفهوم پول هوشمند یا سیگنال ورود پول هوشمند در بورس چیست؟

در اینجا میخواهیم بدانیم ورود پول هوشمند در بورس یعنی چه؟ اولین جنبه‌ای که باید به آن بپردازیم این است که پول هوشمند یا در بورس چه مفهومی دارد؟ پول هوشمند در بورس درواقع و در یک جمله پولی است که بر اساس یک سودآوری در آینده وارد سهم شده است و تا زمانی که این پول در سهم وجود داشته باشد می‌توان به سودآوری آن سهم امید داشت.

به بیان بهتر پول هوشمند در بورس یک گردش مالی بزرگ و جذاب محسوب می‌شود که اصولاً توسط یک یا چند گروه مالی بزرگ یا افراد حقیقی با سرمایه‌های گسترده وارد سهم می‌شود. در ساده‌ترین حالت اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، یک فرد حقیقی یا یک گروه مالی وقتی حجم بالایی از سرمایه خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند مسلماً سودآوری خوبی از آن سهم انتظار خواهند داشت. این اولین و مهم‌ترین نکته پول هوشمند در بورس است؛ بنابراین وقتی در یک نماد ورود پول هوشمند در بورس را شاهد هستیم می‌توانیم این امید را داشته باشیم که این نماد بورسی، قرار است سودآوری داشته باشد؛ اما این موضوع که سودآوری این سهام چه قدر خواهد بود و صاحب پول هوشمند به چند درصد سود رضایت می‌دهد بحثی مهم است که در ادامه سعی می‌کنیم به آن بپردازیم.

اما در مفهوم پول هوشمند در بورس یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این‌که هرچه سهم کوچک‌تر باشد درواقع حوضچه آن کوچک‌تر است و در این صورت ورود پول هوشمند در بورس و خروج آن می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر روی نماد داشته باشد. ازاین‌رو معمولاً پیدا کردن پول هوشمند در بورس در سهم‌های کوچک کار ساده‌تری نسبت به سهم‌های بزرگ و شاخص ساز است. در ادامه وقتی راهکارهای پیدا کردن پول هوشمند در بورس موردبررسی قراردادیم به این سختی‌ها پی خواهید برد.

سیگنال ورود پول هوشمند در بورس

به‌طورکلی می‌توان گفت که پول هوشمند در بورس یک پول قدرتمند است که می‌تواند در یک سهم جریان سازی داشته باشد. این پول می‌تواند روند سهم را تغییر دهد و یا در ایجاد یک‌ روند جدید و مثبت تأثیر مستقیم و بالایی داشته باشد. هرچه سهم کوچک‌تر باشد این جریان سازی قوی‌تر و مشخص‌تر رخ می‌دهد و به بیان بهتر حجم سرمایه کمتری برای ایجاد یک جریان قوی در سهم‌های کوچک وجود دارد؛ اما در سهم‌های بزرگ‌تر به علت حضور تعداد بیشتر سهامدار عمده حقیقی و حقوقی کمتر یک یا چند پول هوشمند در بورس می‌تواند کاری مشخص انجام دهد.

در اینجا ما از مفهومی به نام بزرگی سهم استفاده کردیم. به نظر شما چه ویژگی باعث می‌شود که یک سهم بزرگ یا کوچک تلقی شود؟ یکی از این ویژگی‌ها را می‌توان ارزش بازار سهم دانست. این ارزش بازار حاصل‌ضرب تعداد کل برگ سهم موجود از سهم در قیمت آن است. هرچه این ارزش بزرگ‌تر باشد، سهم نیز بزرگ‌تر خواهد بود. فاکتورهای مهم دیگری مانند حجم میانگین و … نیز در نشان دادن بزرگی سهم مهم است. ازاین‌رو اگر می‌خواهید با داستان پول هوشمند در بورس یا همان اسمارت مانی بازی کنید و سعی کنید از سیگنال ورود پول هوشمند در بورس استفاده کنید، بهتر است سراغ سهم‌های متوسط یا کوچک بروید. در سهم‌های بزرگ‌تر آن‌قدر اطلاعات گسترده‌تری وجود دارد که می‌تواند بسیار ما را سردرگم کند و ما را به اشتباه بی اندازد.

بنابراین اصلی‌ترین راهی که می‌خواهیم برای کشف اسمارت مانی یا همان پول هوشمند در بورس به شما معرفی کنیم از مسیر حجم و بزرگی سهم می‌گذرد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. البته پیش از معرفی این راه به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای بورس هیچ‌چیز حتی پول هوشمند در بورس صددرصدی نیست و نباید تنها بر اساس آن تصمیم گرفت. ازاین‌رو ورود به بازار معامله تنها با استفاده از پول هوشمند در بورس یک اشتباه است.

سه گام برای رسیدن به پول هوشمند در بورس ( تشخیص ورود پول هوشمند )

برای تشخیص پول هوشمند در بورس از طریق تابلو خوانی می‌توان چه طریقی اقدام کرد؟ این مسیر از سه گام کاملاً ساده ایجادشده است و شما با توجه به چند نکته مهم در تابلو سهم می‌توانید پول هوشمند در بورس را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.

۱- حجم معاملات: اولین گامی که شما باید در تابلو خوانی برای کشف پول هوشمند در بورس بردارید این است که حجم معاملات چند روز کاری سهم را بررسی کنید. اصولاً یک سهم یا نماد حجم معاملاتی مشخص و خاصی دارد و از محدوده مشخصی بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود. وقتی این حجم معاملات یک روز یا چند روز پشت سر هم افزایش چند برابری پیدا می‌کند. اولین زنگ خطر برای پول هوشمند در بورس را به صدا درمی‌آورد.

۲- قدرت خریداران: اولین چیزی که برای ما قبل از سرمایه‌گذاری در یک سهم مهم است این است که بتوانیم سهم سودآوری را پیدا کنیم؛ بنابراین عملاً به دنبال ورود پول هوشمند در بورس هستیم. بعدازاین که توانستید سهمی را پیدا کنید که حجم معاملات غیرعادی در آن وجود دارد، به قدرت خریداران نسبت به فروشندگان آن روزهای حجم‌های غیرعادی نگاه کنید. هرچه قدرت بیشتر دست خریداران باشد، یعنی تعداد خریداران نسبت به فروشندگان قوی‌تر باشد یعنی افراد قدرتمندتری وارد این سهم شدند و پول‌های درشتی در سهم در حال جریان است که این می‌تواند نوید روزهای خوبی را برای سهم داشته باشد.

۳- معاملات بلوکی نباشد: گام آخر و مهم که باعث می‌شود که شما از انتخاب یک سهم اشتباه دور شوید این است که معاملات بلوکی مربوط به سهم را پیدا کنید. در کلام بهتر اگر سهمی را پیدا کردید که دو شرط بالا را دارد هنوز امکان دارد که به‌جای پول هوشمند در بورس تنها معاملات بلوکی در آن صورت گرفته است که این چندان جذاب نیست. برای این کار کافی است در بخش فیلتر نویسی، دستوری را تایپ کنید که به شما سهم‌هایی را نشان دهد که عدد ۲ در انتهای آن وجود دارد. اگر در بین این سهم‌ها نام سهام پیداشده توسط شما وجود داشته باشد وارد آن شوید و از اطلاعات معاملات بلوکی انجام‌شده استفاده کنید. اگر این اطلاعات با همان روزهای افزایش حجم و افزایش قدرت خریدار یکی باشد، این سهم پول هوشمند در بورس نداشته است و تنها یک معامله ساده بلوکی رخ‌داده است.

چند نکته پایانی مهم در باب پول هوشمند در بورس

در اینجا سؤال اصلی این است که خروج پول هوشمند نشانه چیست؟ و خروج پول هوشمند یعنی چی؟ همان‌طور که ورود پول هوشمند در بورس نشانه یک تغییر روند مثبت و یا سودآوری سهم است می‌توان حدس زد که پاسخ سؤال خروج پول هوشمند نشانه چیست، چه باشد. به‌هرحال اگر از دریاچه‌ای نهنگ بخواهد مهاجرت کند همراه خود غذاها و مقداری آب نیز جا به جا می‌کند. ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت که روند منفی سهم شروع شود و یا یک رنج زنی در سهم را شاهد باشیم.

اما در مورد فیلتر ورود پول هوشمند در بورس باید گفت که فیلترهای مختلفی می‌توان در این زمینه پیدا کرد و یا نوشت. این فیلترها عموماً می‌توانند بر اساس افزایش حجم و افزایش قدرت خریدار (همان دو گام اول) نوشته شوند؛ اما یادتان باشد که فیلتر ورود پول هوشمند در بورس باید گام سوم را نیز رعایت کند. برای این‌که با اطمینان بیشتری از این فیلترها استفاده کنید. سهم‌های پیداشده را خودتان ازنظر بلوکی بودن چک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *