نوسان گیری در بورس

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بورس استراتژی های مختلفی را به کار می گیرند و نوسان‌ گیری یکی از انواع استراتژی های معاملاتی محسوب می­‌شود. نوسان گیری به انواع مختلفی در بازار و گروه‌های چندگانه تقسیم بندی می شود اما بهترین روش نوسان گیری در بورس چیست؟ ما در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین روش برای نوسان گیری در بورس بصورت روزانه، کوتاه مدت و میان مدت و آموزش رایگان نوسان گیری در بورس بپردازیم.

بهترین روش برای نوسان گیری در بورس

نوسان گیری چیست؟ خرید و فروش سهام با هدف به دست آوردن سودهای خرد ۳ تا ۱۰ درصدی در بازه زمانی کوتاه مدت در حدود یک تا سه‌روزه را نوسان گیری در بورس می گویند. اما بهترین روش نوسان گیری در بورس چیست؟

چگونه نوسان گیری کنیم؟

۱. سهامی را انتخاب می کنیم که دارای حجم معاملات بسیار بالایی طی هفته های قبل داشته باشند و ترجیحا شاخص کل یا شاخص صنعت مورد نظر در روند مثبت میان مدت (۱الی ۳ماهه) باشد.

۲. اندیکاتورهای هفتگی در ناحیه اشباع فروش بوده و اندکی به سمت بالا متمایل باشند.

۳. چنانچه اندیکاتور های ماهیانه سهم موردنظر در میانه صعود باشند درصد احتمال موفقیت بیشتر می شود.

نکته۱: بهترین خرید زمانی است که قبلا سهم یک صعود چند هفته ای داشته اما مدتی است در حال معاملات نوسانی است ولی نماگرها در حال اصلاح (نزولی) هستند (در حال تشکیل پرچم و الگوهای ادامه دهنده یا موج های اصلاحی هستند.)

نکته ۲: الگوهای ادامه دهنده معمولا بین ۱ الی ۴ هفته شکل می گیرند. چناچه شدت صعود قوی باشد روند تا یک هفته و اگر متعادل باشد تا ۴ هفته طول خواهد کشید. معمول بیش از ۴ هفته ممکن است الگوی ادامه دهنده نباشد.

* هم زمان که به انتهای نزول اندیکاتورهای هفتگی نزدیک می شویم، اگر اندیکاتورها کمی برگشته باشند و اندیکاتورهای روزانه هم در حال رسیدن به انتها باشند اقدام به خرید می کنیم.

* به محض بالا رفتن حجم معامله بیش از روزهای قبل، خرید را شروع می کنیم. (اگر در چند پله خرید شود بهتر است)

* حد ضرر اولین روز خرید را پایین ترین قیمت روز قبل خرید، تعیین می کنیم.

* زمانی که سهم شروع به حرکت کرد هر شب به میزان افزایش قیمت سهم در آن روز ولی ۱% کمتر میزان حد ضرر خود را بالا می آوریم.

* حد سود معمولا بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است مگر اینکه روند سهم قدرتمند و در یک موج ۳ کوتاه مدت باشد، می توان تا ۳۵ الی ۵۰درصد با سهم بود و چنانچه هر روزی حتی ۱% منفی شد یا اندیکاتور های روزانه برگشت زدند باید خروج کرد.

بهترین فیلتر برای نوسان گیری روزانه

فیلتر سهم‌های در حال صعود روزانه

(pl)<((pf)-((pf)-(pmin))/2) && (pl)>((pmin)+((pf)-(pmin))/4) && (plp)<=1 && (tno)>10 && (pf)>(pmin) && (pf)>(py)

فیلتر رنج مثبت و منفی

(pl)>1.01*(pf) && (tno)>10 && (pf)>1.01*(py) && (pl)!=(tmax)

 فیلتر نمادهای در آستانه صف خرید

(pd1) == (tmax) && (qd1)>=0.2*(bvol) && (qd1)<=(bvol)
(po1)<= (tmax) && (po1)>= (tmax)-1 && (pd1)<(tmax) && (ct).Buy_N_Volume > 2*((ct).Sell_N_Volume)
(po1)<=(tmax)&&(po1)>=(tmax)-1&&(pd1)<(tmax)
(pl)>=0.994*(tmax)&&(qo1)>0
(plp)>+4.6&&(qd1)>0
(pl)>=(tmax)-6&&(pl)<=(tmax)&&(po1)<=(tmax)&&(zo1)!=0

 فیلتر حجم خرید ۴ برابر حجم فروش

((qd1)+(qd2)+(qd3))>(4 * ((qo1)+(qo2)+(qo3))) && (pl)<(pc)

فیلتر سهم هایی که صبح نزولی بودند و در حال برگشت هستند

(pl)<((pf)-((pf)-(pmin))/2) && (pl)>((pmin)+((pf)-(pmin))/4) && (plp)<=1 && (tno)>10 && (pf)>(pmin) && (pf)>(py)

فیلتر سهم‌های با صف فروش جمع شده

(pmin)==(tmin)&&(pl)>(py)

از محصول اختصاصی و استثنایی ما دیدن فرمایید: فیلتر استثنایی برای نوسانگیری در بازار بورس ایران

نکات بهترین روش نوسان گیری در بورس

نکته ۱: چنانچه سهم در یک روند صعود قدرتمند باشد معمولا به جای صف خریدهای چند روزه، هر روز بدون صف خاصی (به خصوص صف های اول بازار) در مثبت آغاز می شود. یعنی سهم در روند صعود باید حجم های بالا بزند و هر روز سهام با ورود سهامداران جدید تقویت و سهامدارانی که مقداری سود کرده اند از سهم خارج شوند.

نکته ۲: معمولا سهم های در روند صعود قدرتمند و پایدار، هر روز فرصت خرید می دهند ولی هر روز کندل ها بالای کندل روز قبل می نشینند

نکته۳: صف خرید های اول وقت بخصوص با حجم بسیار بالا بعد از چند روز صعود و بعد از واگذاری صف، ممکن است سیگنال خروج از سهم باشد.

تذکر: بعد از اطمینان از روند صعودی سهم بهتر است از نگاه مداوم به سهم خودداری شود به این دلیل که سهم مدام معامله خواهد شد و ممکن است باعث خروج هیجانی شود ولی دقت داشته باشید که هرشب باید وضعیت روند سهم، اندیکاتورها و حجم معاملات را بررسی کرد و درصورت اشباع خرید اندیکاتورها روزهای بعد دقت بیشتری شود.

یادآوری: در تابلوخوانی سهم؛ در روز معامله به (تعداد) خریدار و فروشنده دقت شود. هرچقدر تعداد خریدار بیشتر از فروشنده باشد احتمال صعود بیشتر است. (نشان دهنده خریداران قوی تری است).

ضمنا هرجقدر تعداد خریداران حقوقی هم بیشتر از فروشندگان حقوقی باشند احتمال صعود بیشتر است علی الخصوص حجم خرید حقوقی بیشتر از فروش حقوقی باشد.

فیلتر جادوگر واقعی بورس معجزه نوسانگیری

انواع نوسان گیری و نحوه انجام آن

در ادامه به بررسی انواع نوسان گیری و نحوه انجام آن می پردازیم که به شرح زیر می باشند:

انواع نوسان گیری:

  1. سهام، روزانه
  2. حق تقدم، روزانه
  3. سهام،  کوتاه مدت
  4. حق تقدم، کوتاه مدت
  5. سهام، میان مدت
  6. حق تقدم، میان مدت

تذکر: کلیه مباحث درباره بازار بورس ایران می باشد و شامل معاملات فارکس، بازارهای کمودیتی (کالا) و کریپتوکرنسی (ارزهای دیجیتال) نمی باشد.

نوسان گیری سهام روزانه

نحوه انتخاب سهام برای نوسان گیری به شرح زیر می باشد:

سهامی را برای نوسان گیری انتخاب می کنیم که دارای حجم معاملات بسیار بالایی در آن روز باشد و ترجیحا شاخص کل یا شاخص صنعت مورد نظر مثبت باشد

نوسانات بالای ۷ یا ۸درصد در روز داشته باشد. (فرابورس، سهامی که صف فروش آنها جمع می شود، سهامی که بعد از مجمع بدون دامنه نوسان باز می شود، سهامی که تعدیل مثبت داشته اند، سهامی که مدت ها بسته بوده اند و همگروهی هایش حرکت کرده اند.)

نحوه خرید سهام مناسب برای نوسان گیری

زمانی که در حین بازار به یکباره معاملات سهام مورد نظر رنج مثبت می کشد (در حد ۳الی ۵درصد)، سپس کمی معاملات آرام می شود و دوباره حجم معامله بالا می رود.

هر لحظه که حجم معامله بالاتر می رود، حجم سفارشات در ستون تقاضا بیشتر می شود. در ردیفی از تقاضا (معمولا چند ریال پایین تر از تقاضای خط اول) حجم زیادی برای خرید (حمایت) چیده می شود. چند بار به خط حمایت حمله می شود ولی مجددا تقویت می شود و هم زمان خط جدیدی شکل می گیرد (معمولا با اختلاف ریالی هستند) و نمودار یک دقیقه ای چند دقیقه حمایت را نشان می دهد که در این مرحله باید خرید.

نکته:  ۲۰ الی ۳۰ ریال بیشتر باید تقاضا را وارد کنید به دلیل اینکه ممکن است سرعت برگشت سریع باشد. از صف فروشنده باید خرید نه اینکه در سرخط خریدار قرار بگیریم.

ضمنا از قبل باید صفحه معاملات برخط باز، سهم مورد نظر انتخاب و تعداد نوشته شده، محاسبات انجام گرفته باشد و آماده ورود قیمت باشیم.

سپس سهم به حرکت درمی آید و بصورت پله ای هر لحظه نمودار را چک می کنیم. برای نوسان گیری تقریبا اگر بدون حساب کارمزد ۲ الی ۳درصد سود داد آن را می فروشیم اما اگر اوضاع سهم خوب بود آن را نگه میداریم.

دریافت سیگنال با فیلتر جادوگر واقعی بورس

نکات نوسان گیری حق تقدم روزانه

۱. باید حق تقدم زمان کافی برای معامله داشته باشد

۲. بهتر است روزهای اول خریداری نشود تا زمانی که قیمت آن بعد از چند روز تثبیت شود.

۳. باید با قیمت خود سهم تفاوت جذابی داشته باشد.

۴. خود سهم باید در روند صعودی بلند مدت باشد به دلیل اینکه بعضی از معامله گران حق تقدم را به قصد فروش استفاده نشده خریداری می کنند و اگر سهم در روند بلند مدت صعودی نباشد می دانند که موقع فروش بصورت استفاده نشده یا ضرر فروخته می شود بنابراین زیاد از حق تقدم استقبال نخواهند کرد

۵. حق تقدم نیز متاثر از خود سهم تکنیکال پذیر است

۶. پس از تثبیت قیمت سهم و بررسی تکنیکال اگر سهم روند نزولی گرفت شروع به خرید سهم کنید.

نکته: حق تقدم خریداری شده برای نوسانات روزانه را نباید بیش از ۲ الی ۳ روز نگه داشت علی الخصوص اگر صف خرید شود و یا با خود سهم فاصله چندانی نداشته باشد امکان اصلاح روز بعد تقویت می شود.

۷. سعی شود از نوسان گیری حق تقدم سهامی که دارای حجم مبنا یا حجم معامله کمی هستند و ماهیانه یا هفتگی در روند اصلاحی هستند خودداری شود حتی اگر قیمت جذاب باشد.

۸. از خرید حق هایی که قیمت سهم زیر ۱۰۰تومان یا نزدیک به ۱۰۰ تومان یا زیان ده هستند خودداری کنید.

ترجیحا چند روز آخر مانده به بسته شدن سهم خرید نشود.

همچنین فیلتر جادوگر واقعی بورس ( جادوگر پلاس ) برای این استراتژی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد که به کمک این فیلتر، می‌توانند به راحتی سهم‌های مستعد نوسان را در تایم پیش گشایش پیدا کرده و در بورس به صورت روزانه کسب سود کنند.
تلگرام و واتساپ: 09335651220

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *